Inloggen IntranetWachtwoord vergeten?

Nieuws

  • 12 september 2024

    Rapport: overvol stroomnet kost tot wel 35 miljard aan economische groei

    Het overvolle stroomnet kost de BV Nederland tot wel 35 miljard euro. Per jaar. Dat gigantische bedrag zit 'em in bedrijven die niet kunnen uitbreiden, de haperende woningbouw en wind- en zonneparken die niet aangesloten kunnen worden.

    Lees verder
  • 10 september 2024

    Slim laden kan pieken in stroomverbruik elektrische auto’s halveren

    Door de laadsnelheid van elektrische auto’s in de avonduren te verlagen, wordt de belasting van het lokale elektriciteitsnet fors beperkt. Slim laden vermindert de avondlaadpiek met 35 tot 49 procent. Dit blijkt uit een Slim Laden-proef van Vattenfall, ElaadNL, Enexis en de provincies Noord-Brabant en Limburg in 6 gemeenten.

    Lees verder
  • 29 augustus 2024

    Zoveel rijdt de Nederlands EV-rijder gemiddeld

    Bezitters van een elektrische auto rijden meer dan je denkt.

    Lees verder
  • 28 juni 2024

    Vereniging DOET verwelkomt, Hugo van Halder, Senior Public Affairs Manager – Fastned, als nieuw bestuurslid

    Hugo is benoemd tot bestuurslid CPO en het bestuur en de medewerkers van Vereniging DOET zijn blij met de komst van deze toegewijde professional. In de afgelopen jaren heeft het secretariaat al meerdere keren succesvol met Hugo samengewerkt en zijn bijdrage werd zeer gewaardeerd. Als bestuurslid CPO zal Hugo zich richten op de belangen van laadpaalexploitanten (CPO’s)

    Lees verder
  • 25 juni 2024

    Rapport PWC: zeven barrières voor optimale inzet slim laden en V2G

    Op woensdag 12 juni is op de Nederlandse ambassade in Berlijn het eerste exemplaar aangeboden van het nieuwe PWC rapport “Unlocking EV smart charging to reduce grid congestion – lessons from the Netherlands”. In het rapport brengt PWC zeven barrières in kaart en komt met aanbevelingen om slim laden en terug laden (V2G) optimaal te benutten om netcongestie te verminderen. Als alle elektrische voertuigen in Nederland ook kunnen terugladen kan volgens PWC tussen 2025-2030 rond €1,5 miljard aan netinvesteringen bespaard worden. Het rapport is opgesteld in opdracht van ElaadNL.

    Lees verder
  • 20 juni 2024

    Forse daling elektrische auto's in Europa, hybride in de lift

    De verkoop van nieuwe elektrische personenauto’s is vorige maand in heel Europa gedaald. Gemiddeld daalde de verkoop maar liefst met 12,5 procent, in Duitsland zelfs met 31 procent, blijkt uit de maandcijfers van ACEA, de  Europese autobrancheorganisatie. ‘Een tijdelijke dip’, zegt Jochem Beunderman van DOET, branchevereniging op het gebied van laadinfrastructuur voor elektrisch vervoer in Nederland

    Lees verder
  • 10 juni 2024

    Elektrische auto van de zaak vrijwel altijd goedkoper voor werkgever

    Elektrische auto’s zijn vanaf 2025 vrijwel altijd financieel voordeliger voor werkgevers dan fossiele auto’s. Zakelijke auto’s rijden meer kilometers en hebben dus meer voordeel van de grotere efficiëntie van elektrische auto’s. De total cost of ownership (tco) van een elektrische auto zijn vanaf 2025 al in veel gevallen vanaf 2025 gunstiger, maar helemaal vanaf 2027: dan is elektrisch rijden voordeliger voor de gemiddelde zakelijke auto in de segmenten B-E. Daar valt 94 procent van de zakelijke auto’s in. Dit alles blijkt uit onderzoek van CE Delft.

    Lees verder
  • 31 mei 2024

    ‘Nederlandse bedrijven massaal aan tweedehands leaseauto door opmars elektrisch rijden’

    Nederlandse bedrijven hebben een sterk toenemende interesse in tweedehands leaseauto’s en dat is te danken aan de opmars van elektrisch rijden. Dat blijkt uit de Arval Mobility Observatory Mobility & Fleet Barometer 2024. Deze jaarlijkse survey, uitgevoerd door Ipsos onder 8.605 bedrijven in Europa, waaronder 300 in Nederland, biedt inzichten in de trends binnen de Nederlandse mobiliteitssector.

    Lees verder
  • 07 mei 2024

    Equans geeft laadpaal elektrische auto’s tweede leven

    Met de eerste grote overnamecontracten worden duizenden publieke laadpalen in verschillende Nederlandse steden vervangen. Technisch dienstverlener Equans heeft een manier gevonden om deze laadpalen een tweede leven te geven.

    Lees verder
  • 30 april 2024

    ‘Ruim 40 procent consumenten was zonder eigen laadpaal niet elektrisch gaan rijden’

    Ruim 4 op de 10 elektrische rijders met een laadpaal thuis waren niet elektrisch gaan rijden als thuisladen niet mogelijk was geweest. Dat blijkt uit een onderzoek van energiebedrijf Zonneplan onder 1.819 elektrische rijders. De mogelijkheid om op eigen zonnestroom te kunnen laden noemen de ondervraagden als belangrijkste voordeel van een eigen thuislaadmogelijkheid.

    Lees verder

Grafisch Ontwerp: Poet Farmer

Realisatie: Genkgo